Pakej Bestari Al Furqan

Product Code: RN12
Availability: Pre-Order
Price: RM100.00

Qty:

 

Anak tak pandai baca Quran? Nak Ajar Anak- Al-Quran?? 


APA KATA MEREKA YANG TELAH BERJAYA GUNA PRODUK INI??

Testimoni dari Puan Butiwana dari Labuan, Sabah ( Tel: 019- 273 5941)

Alhamdulillah.. anak sulung saya pandai membaca Al-Quran pada umur 4 tahun 2 bulan dengan bantuan set buku Al-Furqan. Saya beli buku Al-Furqan pada 15 Februari 2012 ketika umurnya 3 tahun 10 bulan dan menghabiskan 4 buku dalam tempoh 4 bulan sahaja. Seterusnya, saya beli Muqaddam pada 25 Jun 2012 untuk menguji kebolehan beliau membaca Al-Quran. Macam tak percaya, anak saya dah pandai membunyikan setiap ayat Al-Quran dengan betul..ternyata keberkesanan Set Al-Furqan membantu anak saya cepat membaca Al-Quran...

 

Testimoni dari Puan Izwah Masri, Puncak Alam, Selangor ( Tel: 013-3068518)


 

Anak saya, Musthoffa - 2 tahun 10 bulan. Dia kini jadi pelajar set buku Al-Furqan paling kecil di rumah saya. Pada mulanya, saya membeli set buku & kad imbas Al-Furqan ini untuk mengajar dan mengukuhkan bacaan anak2 saya yang mengalami masalah pembelajaran (abang & kakaknya yg berumur 8 & 10 tahun). Tetapi dengan sistem pembelajaran yang amat ringan & mudah difahami ini, Musthoffa telah dapatmenangkap ilmu pelajaran yang diajarkan kepada kakak & abangnya. Semakin hari, semakin seronok dia menyelit dicelah2 kedua beradik tu untuk turut serta belajar. Untuk tidak menghampakannya, saya ajarkan dia sama. Ternyata dia mampu mengenal & mengingat huruf dan bunyi2 huruf yang diajarkan. Kakak & abangnya juga mengakui yang belajar dengan set buku ini lebih jelas dan mudah difahami. Saya akan teruskan mengajar anak2 saya menggunakan sistem buku Al-Furqan ini. Semoga mereka semua mendapat manfaat yang diharap2kan.

 

Pakej Bestari ini mengandungi 8 produk:

 

 





1.Set Buku Siri Cepat Membaca Al-Quran Al-Furqan
-set ini terdiri daripada 1 VCD Panduan mengajar untuk ibubapa dan guru serta 4 buah buku untuk ibubapa mengajar anak-anak.
-pastikan ibubapa menoton dulu VCD panduan mengajar untuk lebih mudah mengajar anak-anak kemudian barulah dimulai dengan Buku 1, teruskan dengan buku 2, 3, 4 setelah tamat Buku 1

2.Buku Mewarna & VCD Lagu-Lagu Al-Furqan
-Pasangkan VCD Al-Furqan dulu untuk anak-anak anda. Anak-anak akan belajar mengenal bunyi-bunyi huruf sambil menyanyi
-manakala Buku mewarna boleh digunakan sebagai salah satu aktiviti bersama anak-anak

3.Kad Imbas Al-Furqan
-kad yg membantu anak-anak anda lebih faham dan ingat pelajaran yg ada dalam set buku alfurqan.Huruf yg besar pada akd imbasan ini membantu anak lebih mudah dan faham set buku yg mereka gunakan

4.Buku Aktiviti Al-Furqan 1 & 2
Buku ini adalah bahan sokongan semasa anda mengajar anak anak menggunakan set alfurqan, ada latihan untuk mengukuhkan lagi kefahaman anak-anak

5.Muqaddam Bertajwid Al-Furqan
-setelah anak anda habis Buku 4 dalam set alfurqan, anda boleh mula mengajar anak anda Muqaddam untuk memastikan bacaannya lancar

6.Tajwid Al-Furqan
-sambil-sambil ajar anak muqaddam, anak-anak anda juga boleh belajar tajwid menggunakan buku ini

7.Poster Makhraj Huruf
-membantu anak anak menyebut huruf mengikut makhraj yang betul.poster yg sangat berguna untuk anda dan juga anak-anak anda

8.Panduan Amali Solat
-bila anak dah pandai mengaji, mesti ajar anak solat.Buku amali ini adalah panduan yg berguna untuk ajar anak-anak anda solat

Insyaallah mudah-mudahan  anak-anak kita cepat pandai mengaji dan istiqomah mengerjakan solat

 

Sistem Al-Furqan telah disusun supaya anak anda dapat membaca Al-Quran dengan cara yang paling mudah, seawal mungkin, cepat dan efektif. Ia dilengkapi dengan kaedah mengajar yang kreatif dan efektif. Terbukti kanak-kanak yang dapat membaca Al-Quran lebih awal, sebelum bersekolah lagi sering mendapat kejayaan cemerlang dalam pelajaran, berakhlak mulia dan tenang.

Keistimewaan Produk

Sesuai untuk kanak-kanak 3 tahun ke atas
Mengikut kaedah fonetik
Disusun secara sistematik - 14 huruf lazim diikuti huruf bermakhraj
Perkataan bermakna dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Arab
Kemahiran diperkenal secara bertahap
Illustrasi dan kad imbasan menarik



1.Set Siri Cepat Membaca Al-Quran Al-Furqan



terdiri daripada 4 Buah Buku dan 1 VCD Panduan Mengajar Al-Furqan

2.Buku Mewarna & VCD Lagu-Lagu Al-Furqan


1 Buah Buku Mewarna & 1 keping VCD lagu Al-Furqan

Buku Mewarna beserta satu VCD yang mengandungi 4 lagu Al-Furqan sebagai Alat Bantu Mengajar Al-Furqan 1-4.

Keistimewaan Produk: Menarik anak-anak sebab VCD ni ada lagu nasyid untuk ajar anak-anak mengenal bunyi-bunyi huruf

3.Kad Imbas Al-Furqan

 

Kad AL-FURQAN mengandungi 48 keping kad yang disusun secara sistematik sebagai alat bantu mengajar Al-Furqan 1 - 4. 

Keistimewaan Produk
  • Mengandungi 48 keping kad yang sesuai untuk pengajaran Al-Furqan Buku 1 - 3
  • Sesuai untuk pembelajaran anak-anak di rumah, Taska, Tadika, Sekolah Rendah dan Kelas Al-Quran
  •  

4. Buku Aktiviti Al-Furqan 1 & 2

Buku ini adalah bahan sokongan semasa anda mengajar anak anak menggunakan set alfurqan, ada latihan untuk mengukuhkan lagi kefahaman anak-anak



Selepas menamatkan Al-Furqan Tahap 1 (Buku 1 - 4), Al-Furqan Tahap 2 (mengandungi 3 buku) dapat memantapkan kemahiran anak anda membaca al-Quran dengan tepat, fasih dan bertartil (Buku Tajwid Al-Furqan), menguasai kemahiran amali solat (Buku Panduan Amali Solat) dan pembinaan asas-asas hafalan dan kefahaman terhadap al-Quran (Muqaddam Al-Furqan Bertajwid).

5.Muqaddam Bertajwid Al-Furqan

-setelah anak anda habis Buku 4 dalam set alfurqan, anda boleh mula mengajar anak anda Muqaddam untuk memastikan bacaannya lancar



isi muqaddam



6.Buku Tajwid Al-Furqan


Keistimewaan Produk

-Mengenal dan menguasai pelbagai bentuk kemahiran bacaan Al-Quran
-Memahami dan menguasai hukum tajwid Al-Quran secara teori dan praktikal
-Mengenal dan menguasai hukum tajwid berdasarkan mashaf Uthmani
-Latihan dan petunjuk sepanjang jalan pembacaan Al-Quran


Isi buku Tajwid



7. POSTER MAKHRAJ HURUF




8.Panduan Amali Solat



Keistimewaan Produk

-Panduan efektif bacaan dalam solat, wirid dan doa selepas solat
-Penggunaan tulisan dan baris mengikut mashaf al-Quran Rasm Uthmani
-Semua bacaan disertakan terjemahan dalam Bahasa Melayu
-Sesuai untuk latihan bacaan dan hafalan dalam Kursus Amali Solat

Dapatkan sekarang juga Pakej Bestari Al-Furqan !!!

=======================================

Jom tengok Video Iman Naufal Hakeem B. Herman 2tahun 2 bulan Guna Kad Imbas Al-Furqan 

 

 

Jom tengok sampel sampel Video dalam VCD Lagu Al-Furqan 

 

Write a review

Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



Latest
Specials